Kihívások az egyházi oktatásban

Hitélet, oktatás és erkölcsi nevelés állt a középpontjában annak az értekezletnek, amelyet Az Egri Főegyházmegye fenntartásában működő köznevelési intézmények lelkipásztorainak tartottak 2016. november 23-án.  Juhász Ferenc, Egyházmegyei Katolikus Iskolai Főhatóság elnöke elmondta: az alapvető téma, hogy a lelkipásztornak mi a szerepe az iskolában, hogyan ülik meg az ünnepeket, hogyan történik mindez tanév közben. Az idei év mottója a hit, hűség és hivatás, melynek felébresztése, felismerése a pedagógusok egyik fontos feladata. A háború előtt a papi hivatások jó része a katolikus iskolákból került ki, ez most is cél lehet az átvett egyházi iskolákban.   

Jelenleg 40 köznevelési intézmény működik az Egri Főegyházmegye fenntartásában, de mint azt Dr. Ternyák Csaba egri érsektől megtudtuk, folyamatosan zajlanak tárgyalások önkormányzatokkal újabb intézmények átvételéről. Előadásában a főpásztor a templom és az iskola kapcsolatáról szólva kiemelt néhány célkitűzést, amelyeket az intézmények mindennapjaiban szeretnének megvalósítani. Fontos, hogy a gyermekek jól érezzék magukat az iskolában, az evangéliumi értékek mentén végzett munka az intézmények légkörére is hatással van. Az értekezleten az újonnan átvett általános iskolák lelkipásztorai is beszámoltak a fenntartóváltással járó kihívásokról, első lépésekről.

Az Egyházmegyei Katolikus Iskolai Főhatóság félévente szervez hasonló szakmai napot külön az intézményvezetők és a lelkipásztorok számára.