Teológia, neveléstörténet és nevelésfilozófia. Erre a három részre bontható az a kötet, melyet Pedagógia és kereszténység címmel mutattak be a Tittel Pál Könyvtárban. A szerzemény megszületésének gondolatáról Dr. Sárkány Péter a Társadalomtudományi Intézet igazgatója beszélt, aki elmondta, a 2022-es Pázmány Péter Katolikus Egyetemmel közös konferencia eredménye a most már kézzel fogható kötet, amely mérföldkőnek számít intézményünk életében. Ez ugyanis egyfajta megnyilvánulása annak, mit jelent egyházi fenntartásban működni.
Az egyes fejezetek tartalmáról a kerekasztal beszélgetés meghívottjai egyenként adtak ízelítőt. Dr. Novák István delegált általános rektorhelyettes a teológiai metszetek kapcsán fejtette ki gondolatait, beszél többek között a teológiai oktatásban alkalmazott tantárgyakról, a keresztény pedagógiai fontosságáról, illetve beszámolt arról is, hogy az Eszterházy Károly Katolikus Egyetemen szeptembertől minden pedagógiai képzésben résztvevő hallgató tanulhat egy féléven keresztül a bibliai és az ókeresztény kor elveiről.
A neveléstörténeti fejezethez kapcsolódóan Prof. Dr. Pukánszky Béla adott választ Dr. Sárkány Péter kérdéseire. A Neveléstudományi Doktori Iskola vezetője úgy gondolja, egy jó neveléstörténész nem lehet igazán kiemelkedő a munkájában filozófiai tudás nélkül. Ez a tudományterület nem zárhat be, befogadónak és integratívnak kell lennie. Pukánszky Béla hozzátette azt is, hogy a keresztény értékek felmutatása nélkül a pedagógusképzés elképzelhetetlen.
A nevelésfilozófiai részhez kerülve Dr. Schwendtner Tiborra került a sor. A Filozófia Tanszék vezetője kiemelte, a pedagógia célja fenntartani az érdeklődést.
A kerekasztal beszélgetés végéhez érve az érdeklődők is feltehették kérdéseiket, melyre minden szakember készségesen válaszolt.
Szöveg: Vig Gabriella
Fotó: Szántó György
HÉ | KE | SZE | CSÜ | PÉ | SZO | VA |
---|---|---|---|---|---|---|
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |