Csemete- tábor a 2. osztályban a hevesi Szent Gellért Katolikus Általános Iskolában
Mi volt a cél?
A projekt célja az volt, hogy élményalapú, nyitott nevelési-tanulási környezetben, a tanulás közösségi élménnyé váljon a gyermekek számára.
Hogyan valósult ez meg a második osztályban?
A nemzeti és kulturális identitás, hagyományőrzés és anyanyelvápolás -komplex fejlesztését célzó program A szegény ember állatai című népmese megismerésével kezdődött, melyet a tanító néni olvasott fel a gyerekeknek. Ehhez a meséhez kapcsolódtak a hét további tevékenységei.
A mese meghallgatása után drámapedagógiai játékok következtek, melyben állathangokkal idézték meg a mese helyszínét, a pletyka nevezetű dramatikus játékkal pletykálkodtak, ahol mókás helyzetek alakultak ki. Hétfő délután Heves város Helytörténeti Múzeumának igazgatónője látogatott el hozzánk, aki mesélt a gyerekeknek a szövés múltjáról és érdekes fotósorozattal szemléltette előadását. A gyerekek kézbe vehették a kendert, az orsót, a sulykot, a gerebent, s rácsodálkozhattak a furcsa, régi használati tárgyakra. A tanulók kézügyességét tette próbára az előadáshoz kapcsolódó kézműves feladat, ugyanis a szövést próbálták ki a gyerekek egy leegyszerűsített technikával, (papírtálcán, fonallal) körmotívumot fontak bújtatásos technikával, majd temperával, ritmusosan ismétlődő formákkal egészítették ki munkáikat.
A második napon a pedagógus segítségével eljátszották a mesét a szerepek kiosztása után, melyben a résztvevők átélték a mese fordulatait. Délután csapatokba rendeződve, meseillusztrációt készítettek, s megjelenítették a mese szereplőit, helyszíneit. A munka végeztével értékelték a pedagógusok az alkotásokat, s minden csapat díjazásban részesült.
Szerdán mozgásos népi játékokkal, népdalokkal kezdték a napot, majd a homokozóban labirintust építettek. Ügyességi játékokban is próbára tehették magukat a bátor gyerekek ezen a délutánon.
Csütörtökön elkészítették a mesében szereplő őshonos állatokat (ló, malac, szarvasmarha) agyagból, miután megismerkedtek az agyag tulajdonságaival, formázhatóságával. Délután iskolánk néptáncot oktató pedagógusa segítségével megismerkedtek a gyerekek a Kárpát- medence jellegzetes táncaival. Körtáncot, páros táncokat próbálhattak ki.
Az utolsó napon állatkertben jártunk, ahol a mesében szereplő, hazánkban őshonos állatokat figyelhették meg a tanulók, s meg is etethették őket. A programzárás keretén belül a gyerekek lerajzolhatták a legkedvesebb élményeiket a táborban.
Mindezen programokat kiegészítette a rengeteg játék, ami megmozgatta, kikapcsolta, szórakoztatta, összekovácsolta a gyerekeket.
Megérte? Elértük a célunkat?
Rendkívül tartalmas, mozgalmas hetet tudhatunk magunk mögött, ahol a gyerekek játszva tanultak, jól érezték magukat, s bár fáradtan, de tele élményekkel, mosolyogva léptek ki az iskola kapuján a tábor végén.
Bolyhos Izabella
táborvezető
HÉ | KE | SZE | CSÜ | PÉ | SZO | VA |
---|---|---|---|---|---|---|
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |