Az Egri Főegyházmegye fenntartásában működő oktatási intézmények száma meghaladja az ötvenet. Az intézmények vezetőinek rendszeresen tartanak értekezletet, ahol szakmai és lelki témák is terítékre kerülnek.
A program kezdetén Juhász Ferenc atya, az Egyházmegyei Katolikus Iskolai Főhatóság elnöke köszöntötte a jelenlévőket és bemutatta az ettől a tanévtől fenntartásba vett körömi iskola vezetőjét, valamint az apci, szerencsi és mezőkövesdi intézmények új vezetőit.
Az értekezlet célja, hogy közösséget kovácsoljon és szakmailag is erősítse az igazgatókat – jelentette ki az elnök, hozzátette: nagyon fontos a tapasztalatcsere ebben a körben.
Ternyák Csaba egri érsek elmélkedésében kiemelte: a katolikusság önmeghatározása azért fontos, hogy pontosan tudjuk, mi a feladatunk. A katolikus szó azt jelenti: egyetemes, mind a teljesség, mind az épség tekintetében. Az egész világra kiterjed, s a krisztusi tanítást közvetíti, változtatás nélkül.
Egy zsinati megfogalmazást idézve kiemelte: az egyház katolikus, mert Krisztus az emberi nem egészéhez küldte, s így az egyháznak és a főpásztoroknak küldetése van minden emberhez, aki az egyházmegye területén él. Mindez nagy felelősséget jelent az ember számára – tette hozzá a főpásztor.
A program szakmai előadásokkal folytatódott. Szó volt az iskolai közösség építéséről, a pedagógusok lelki fejlesztéséről. Koronkai Zoltán jezsuita úgy fogalmazott: a diákok azt viszik tovább, amit látnak, ezért nagyon fontos a példa, így a tanári kar közössége mintát jelent.
Az értekezleten téma volt a kompetencia-mérés, mely képet ad egy-egy korosztály felkészültségéről.
Erről Pongrácz László, az Oktatási Hivatal Köznevelési Programok Főosztályának vezetője szólt. Az értekezleten szó volt még gyakorlati tapasztalatokról, jogi, pénzügyi és pályázati kérdésekről is.
HÉ | KE | SZE | CSÜ | PÉ | SZO | VA |
---|---|---|---|---|---|---|
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |