(A képre kattintva galéria nyílik!)
Az Egri Főegyházmegye köznevelési intézményeinek pedagógusai és lelkipásztorai vettek részt azon a tanévnyitón, amelyet augusztus 24-én tartottak az egri bazilikában. A közel 1800 résztvevőt Juhász Ferenc atya, az Egyházmegyei Katolikus Iskolák Főhatóságának (EKIF) elnöke köszöntötte, elmondta, hogy a tanévnyitó kiemelt témája idén a teremtésvédelem lesz.
Ifj. Dr. Zlinszky János, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem egyetemi docense, a Regionális Környezetvédelmi Központ munkatársa tartott előadást a Teremtésvédelem az egyház tanításában címmel.
Ezt követően Dr. Baritz Sarolta Laura OP, a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskola Morálteológiai Tanszék adjunktusának előadása hangzott el A háromdimenziós gazdaság és az erényetikai paradigma címmel. Ezután Szabó József atya, az Egri Érseki Papnevelő Intézet spirituálisának előadása következett, melynek címe: „A család Isten terve szerint az élet és a szeretet bensőséges közössége” volt.
A szentmisét Ternyák Csaba egri érsek mutatta be, az iskolák lelkipásztorainak koncelebrálásával. A hagyományoknak megfelelően a „Veni sancte”-vel, azaz a Jöjj, Szentlélek Úristen kezdetű énekkel kezdődött az ünnepi liturgia. Közreműködött a Cantus Agriensis Kórus.
Az egri érsek homíliájában hangsúlyozta: tanévnyitónk és az előttünk álló tanév is a teremtésvédelem jegyében zajlik. Vigyázzunk a teremtett világra. Tanítsuk meg diákjainkat is arra, hogy az érték. A víz, a levegő, az állat-, és növényvilág, a fák, szintén Isten alkotásai, aki ránk bízta őket, hogy hajtsuk uralmunk alá, de ne zsákmányoljuk ki őket, hanem vigyázzunk rájuk, mint testvéreinkre, ahogy Szent Ferenc tanítja csodálatos himnuszában.
A főpásztor elmondta: gyakran kérdezik tőle, hogy mi az egyház iskola módszere? Majd így folytatta: A mi módszerünk a kereszténység. A kereszténység azonban valójában nem módszer, hanem élet. Azok a pedagógusok, akiket ma kitüntetünk, keresztény meggyőződéssel segítik a fiatalokat. Elvezetik őket Jézushoz, megismertetik Istent.
Szentbeszéde végén rámutatott: olyan felnőttekké szeretnénk nevelni fiataljainkat, akik képesek másokért élni, akik ismerik és szeretik egyházukat, akik lehetőséget kapnak az iskolában az egyházias nevelésre és a maguk szintjén bekapcsolódnak egyházuk életébe. Higgyék, a katolikus iskola akkor lesz eredményes, ha a ránk bízottakat nemcsak tanítjuk és neveljük, hanem be tudjuk vezetni az egyházba, ha el tudjuk vinni a templomba is, ha létrehozzuk a templom és az iskola szövetségét. Akkor az egyházközségek gazdagítják az iskolákat, az iskolák pedig gazdagítják az egyházközségeket.
Ternyák Csaba érsek az Egri Főegyházmegye fenntartásában működő köznevelési intézmények vezetőinek és lelkipásztorainak javaslata alapján kitüntetéseket adott át a kiemelkedő teljesítményű pedagógusoknak.
A Szent Gellért-díj arany fokozatában részesült: Béres Gyula, az egri Andrássy György Katolikus Közgazdasági Szakgimnázium és Gimnázium pedagógusa, Bíró Ignác, a Vörösmarty Mihály Katolikus Általános Iskola, Óvoda pedagógusa, Naár jános, a sátoraljaújhelyi V. István Katolikus Gimnázium és Szakgimnázium, Árpád-házi Szent Margit Általános Iskola, Óvoda pedagógusa, Szabóné Nagy Enikő a Jászapáti Gróf Széchenyi István Katolikus Középiskola és Kollégium pedagógusa, Szarka Jánosné, az egri Szent Imre Katolikus Általános Iskola és Jó Pásztor Óvoda pedagógusa.
A Szent Gellért-díj ezüst fokozatát vehette át: Balla Józsefné, a Felsőzsolcai Szent István Katolikus Általános Iskola pedagógusa, Kovácsné Medve Mária, a Vámosgyörki Visontai Kovách László Katolikus Általános Iskola pedagógusa, Kovács Lajos, a Vámosgyörki Visontai Kovách László Katolikus Általános Iskola pedagógusa, Mester Marianna, a tiszafüredi Szent Imre Katolikus Általános Iskola és Háromkirályok Óvoda pedagógusa és Ötvösné Perge Edit, a füzesabonyi Széchenyi István Katolikus Általános Iskola pedagógusa.
Ezt követően a főpásztor megnyitotta a 2017-2018-as tanévet.
Homa János
HÉ | KE | SZE | CSÜ | PÉ | SZO | VA |
---|---|---|---|---|---|---|
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |