A tartalomból:
Keresztútjárás - A nagyböjti időben Jézus megváltó szenvedésére és kereszthalálára emlékezünk. Lélekben végigkísérjük őt a keresztúton az Olajfák hegyétől egészen a Golgotáig. Egyházunk biztat is bennünket, hogy élő hittel tekintsünk fel Jézus keresztjére, mert az ő megváltó szenvedéséből sokat tanulhatunk. Dolhai Lajos az Egri Hittudományi Főiskola rektora arról is ír cikkében, hogy a Nagyböjt péntekjein, a keresztút végzése jó alkalom arra, hogy elmélkedjünk Jézus szenvedéséről és saját szendésünk értelméről. A keresztúti ájtatosság elmélkedő imádság, amelyben a hívek – egyedül vagy közösségben – fölidézik Jézus keresztútjának történéseit, főbb állomásait. Imádkozható kötött szövegekkel, de saját szavainkkal is. Sajátos napja a péntek, különösen nagyböjtben, de más napokon is végezhető.
Iskoláink legyenek a remény forrásai! - A hazánkban működő katolikus iskolák vezetői számára tartott értekezletet a Katolikus Pedagógiai Intézet február 10-én a budapesti Szent Margit Gimnáziumban. A megjelenteket Tokár Imre P. János OFM intézetvezető köszöntötte, aki elmondta, hogy a Magyar Katolikus Egyház – a tagintézményekkel együtt – 636 köznevelési intézményt tart fenn, amelyekben 122.796 diák tanul és 11 894 pedagógus tevékenykedik. Ezt követően Ternyák Csaba egri érsek, a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia Katolikus Iskolabizottságának elnöke tartott előadást „A katolikus közoktatási intézményrendszer bővülése” címmel. Elmondta, hogy a 2010-ben megalakult Országgyűlés egyik első döntésével megkönnyítette az önkormányzati iskolák átadását az egyházi fenntartóknak. Ekkor kapott jelentős lendületet az a folyamat, amely az 1990-es rendszerváltással megkezdődött, amikor az egyházak korábbi iskoláik egy részét visszakapták. 2010 után, új feltételek mellett, főként az ország keleti megyéiben nőtt jelentősen az egyházi iskolák száma. A legnagyobb változás azonban nem csak a számszerűségben mutatkozott, hanem abban a tényben is, hogy a szülők akaratából olyan iskolák is egyházi fenntartásba kerültek, amelyek korábban soha nem voltak azok. Azt is elmondta: Az iskola akkor lesz katolikus, ha oda Valaki beköltözik. Ha egy katolikus iskola nem jól működik, akkor elsősorban a katolicitásával van a baj. Isten nélkül nem lehet jó egyházi iskolát vezetni. Krisztus és az evangélium a kulcs. Ezek nélkül nincs egyházi iskola.
Jó hivatást választottam-e magamnak? - Szent Gellért-díjban részesült Varsányi Zsolt, a miskolci Szent Imre Római Katolikus Általános Iskola tanára. Az elismerést Ternyák Csaba egri érsektől vehette át. Varsányi Zsolt hivatástudata, sportszeretete, fáradhatatlan munkabírása, edzői kvalitásai, mély hite méltóvá tette a Szent Gellért-díjra. Földrajz-testnevelés szakon szerzett diplomát 1992-ben. Miskolc Város Sportjáért kitüntetés és a Magyar Birkózó Szövetség elismerésének birtokosa. Tanítványai országos sportversenyeken rendszeresen kimagasló eredményeket érnek el. Az iskola nevelőtestületének meghatározó, aktív tagja. „Az elmúlt 25 évem alatt sokszor feltettem azt a kérdést, hogy jó hivatást választottam-e magamnak – mondta. - A válasz minden esetben az volt, hogy igen. Ha újra kezdhetném, még egyszer pedagógus lennék. Remélem, hogy még sokáig a gyerekek között tölthetem az időmet, hiszen ők adnak nekem erőt a munkámhoz.”
Imaterem az idősotthonban - Imatermet alakítottak ki a Bélapátfalvai Idősek, Fogyatékosok Otthonában. Az Árpád-házi Szent Erzsébetről elnevezett helyiséget szentmise keretében áldották meg február 9-én. A cél az volt, hogy méltó helyre kerüljön a hitélet gyakorlása, hisz nagy létszámban élnek itt emberek, idősek, illetve fogyatékkal élők – mondta el Tóth Erzsébet, a Bélapátfalvai Idősek, Fogyatékosok Otthonának igazgatója. Az imaterem ünnepélyes megáldása szentmise keretében történt, melyen Szabó József plébános, címzetes apát köszöntötte a megjelenteket. Szentbeszédet Katona István nyugalmazott egri segédpüspök mondott, a kápolna védőszentje, Árpád-házi Szent Erzsébet életét felidézve. A püspök jókívánságát is kifejezte, hogy a betegek szolgálatában részt vevő ápolók tapasztalják meg Isten jóságát, szeretetét és Szent Erzsébet példáját követve végezzék munkájukat.
HÉ | KE | SZE | CSÜ | PÉ | SZO | VA |
---|---|---|---|---|---|---|
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Események