(A képre kattintva galéria nyílik!)
Művészeti élmények címmel nyári napközis tábort szervezett az egri Szent Imre Katolikus Általános Iskola. Az eseményről Bodnárné Kovács Mária küldött képes beszámolót, melyet az alábbiakban adunk közre:
Az EFOP-3.3.5-17-2017-00003 „Korszerű Pedagógiai módszerek alkalmazását segítő Iskolai Közösségi Programok kísérleti megvalósítása” című és az EFOP-3.3.5-17-2017-00057 „Élmény pedagógia a tanulók képességeinek sokoldalú fejlesztésére” című pályázatok keretében napközis tábort szerveztünk a Szent Imre Katolikus Általános Iskolába járó gyerekeknek.
A tábort Művészeti élmények néven több szálon is meghirdettük, ennek eredményeként 2018. június 25-29-ig megtartott napközis táborban 90 tanuló vett részt.
Célok:
Célunk volt, hogy a gyermek minden perce le legyen kötve és ne legyen ideje unatkozni, ezért egy hétbe próbáltuk összesűríteni a lehető legtöbb sportprogramot, játékos vetélkedőt, kirándulást, kreatív és kézműves foglalkozást.
A programok során a felhőtlen jókedv, a vidámság került a középpontba. Az önfeledt szórakozás, a kötetlen beszélgetések, az érdekes programok biztosították a kellemes kikapcsolódást a gyermekek számára.
• Az egymás iránti felelősségérzet erősítése.
• Figyelem és összpontosítás fejlesztése.
• Konfliktuskezelés, közösségi szellem fejlesztése.
• Önbizalom erősítése.
• Barkácsoló tevékenységeivel a kreativitás, önkifejezés fejlesztése.
• A motiváló légkörben való csoportos együttlét a társas kompetenciák, különösen a kooperálás, empátia erősítése, kapcsolatteremtő képesség fejlesztése.
• Összetartás és együttműködés erősítése.
• Problémamegoldó készség fejlesztése.
• A koncentrációs készség javítása.
Ezeket a célokat vidám hangulatban, játékos feladatok megoldása során értük el. A gyerekeket, akik a megszokott, hétköznapi élethelyzetekből kilépve új kihívásokkal kerültek szembe, aktivitásra késztettük. A gyerekeket 4 csoportba osztottuk. Ezen a héten művészeti élményekhez juttattuk őket a mesék világán keresztül. A tanulók magyar népmesékkel dolgoztak, közelebbről pedig a Halász és a felesége című mesével. Központi értéke a hétnek, hogy közelebb kerültek vágyaikhoz, elképzeléseikhez. A mértékletesség, a mohóság, mit jelent határt szabni a kívánságoknak, és mit jelent, hogy merjünk mégis nagyot álmodni? A csoportban tevékenykedő pedagógusokkal csak a fő irányvonalat beszéltük meg. Ami a következő volt: a mese minden szereplője mi vagyunk, a játékos feldolgozás segít abban, hogy a személyiségünk árnyoldalaihoz is közelebb jussunk. Fontos lesz láttatni, hogy az, hogy valakinek nincsenek kívánságai, az ugyanolyan nehézség, mintha nem tud határt szabni vágyainak. A hét végére megpróbáltak a csoportok nyer-nyer egyezségeket kidolgozni a tapasztalatok alapján.
1. nap.
Délelőtt:
• dekorgumiból névtáblákat készítettünk – pókháló, névjáték
• halász és a felesége című mese bemutatása, a részletek elképzelése, megragadása
• dekorgumiból halakat készítettünk.
• cápafogó játék a tornateremben.
Délután:
• játszottunk az Érsekkertben,
• gyöngyöt fűztünk,
• szövegértés, elemzés - kívánságaink, vágyaink. “Elszállt, és elfogadható elképzelések"
2. nap
Délelőtt:
• drámajáték - vita a hallal, az asszonnyal, szerepcserével is. Mit kívánt volna a halász? Különböző élethelyzetek vágyai
• pólókat batikoltunk – másnap ebben mentünk kirándulni.
• halászfogó – a tornateremben.
Délután:
• zenére alkotás - zenehallgatás közben egy kívánság megfogalmazása, majd ütköztetése a különböző érvekkel.
• kívánságfát, aranyhalas tavat készítettek.
3. nap
Ezen a napon nyolc órakor gyülekeztünk, hiszen busszal Szilvásváradra, a Szalajka völgybe indultunk. Indulás előtt a gyerekeknek kiosztottuk az üdítőket, hideg ételt, így senki sem maradhatott éhes a program során. Ebéd után fagyival kedveskedtünk mindenkinek.
• a kavicsbingó játékban örömmel vettek részt a gyerekek.
Túráztunk a Fátyol vízesésig, majd a nagy réten játszottunk. A hegyről kisvonattal jöttünk le. Nagyon kellemes nap után elfáradva ültünk fel a buszra és indultunk haza.
4. nap
Délelőtt:
• kollektív alkotás - csoportokban jeleneteket alkotnak, el is játsszák - pillanatkép: kitalálós: ki mit érez, mit gondol?
• horgászós ügyességi játékot játszottunk.
• állathangok párban – párkereső memória játék
Délután:
• nyer-nyer helyzet elképzelése - Te leszel a csuka. Mit tanácsolnál, hogy mindenki jól járjon?
• az Érsekkertben számháborúztunk
5. nap
Délelőtt:
• készülődés, visszacsatolás - kívánságfal elkészítése
• az utolsó nap délelőttjén dráma foglalkozásokon vettek részt a gyerekek.
• képzeletbeli búcsúajándék
Délután:
• kiállítás, a hét lezárása
• a kívánságfal bemutatása. Mindenki elmondhatta, mit kívánt a csukától.
Búcsúzásképpen tini discóval kedveskedtünk a gyerekeknek. A gyerekekkel minden nap fél nyolctól fél ötig foglalkoztunk. Tartalmas, örömteli hetet töltöttünk együtt. Minden nap örömmel foglalkoztunk a gyerekekkel, ők is, mi is vártuk a tevékenységeket. Annak ellenére, hogy az iskola épületében, tantermekben voltunk, már igazi szünidei hangulatban teltek a napjaink.
A táborban készült összes kép megtekinthető IDE KATTINTVA.
HÉ | KE | SZE | CSÜ | PÉ | SZO | VA |
---|---|---|---|---|---|---|
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Események