"Nagyboldogos" hittanosok a Mátrában

A Jászberényi Nagyboldogasszony Katolikus Óvoda, Kéttannyelvű Általános Iskola, Középiskola és Kollégium nyári táborai közül nem hiányozhatott idén sem a hittanos, amely nemcsak a testi és szellemi feltöltődést biztosította a számunkra, hiszen úgy érzem, mindnyájunk nevében mondhatom, lelkileg is feltöltődtünk. Lajkó Anita tanárnő így emlékszik rá vissza: „A háromnapos tábor első napját 7 órai szentmisével kezdtük a Barátok Templomában. Utunk ezután Salgótarjánba vezetett, a Bányamúzeumba. Következő állomásunk Ipolytarnóc volt, ahol festői táj mellett több millió éves lábnyomokkal, megkövesedett cukorfenyő maradványaival ismerkedtünk meg. Este elfoglaltuk szállásunkat Mátraszentimre – Bagolyirtáson. A vacsora után esti beszélgetéssel, áhítattal, imával, énekléssel fejeztük be a napot. Második nap Magyarország egyik legrégebbi várába másztunk fel Sirokon. A kánikula forróságát bükkszéki strandon enyhítettük. A nap lezárását Novák István atya miséjével kezdtük meg, s a vacsora után pedig ismét beszélgettünk, imádkoztunk és énekeltünk a panzió kápolnájában. Mindenki hálás volt az eltelt két napért a Jóistennek, hogy ilyen szépen, kellemesen, vidáman telt. Utolsó napunkat Mátraverebély-Szentkúton töltöttük. A kegyhely bazilikájában nemcsak nekünk tartott István atya misét, több látogató is csatlakozott hozzánk. Julián ferences atya mesélt nekünk a patak legendáiról, valamint a kegyhellyel kapcsolatos tudnivalókról. Végső energiáinkat a remete barlangokhoz való mászásra használtuk fel. Sokaknak köszönjük a tábor megvalósulását: a támogatóknak, Novák István atyának, Dobák Gábor atyának, a Stella Katolikus Egyházi Üdülő segítőinek, Demeter Sándor igazgató úrnak, Ilonkáné Baranyi Zsuzsi néninek, Hajas Tamás bácsinak, a szülőknek (hogy ránk bízták csemetéiket), a gyerekeknek (hogy olyan kedvesek, türelmesek és jók voltak); és végül, de nem utolsósorban Mennyei Atyánknak.’’