Március elején a Kett-pedagógiával folytatódott a Főegyházmegye hitoktatásában dolgozó katekéták továbbképzésének sorozata.
A Kett-pedagógia az embert egészében szemlélő, valláspedagógiai alapokon nyugvó kapcsolati pedagógia. Jellegzetessége a foglalkozás alatt kialakuló, főleg természetes anyagokból készülő, mandalaszerű padlókép, ami a résztvevők közös alkotása.
Az egészhétvégés képzés ezúttal a Jubileumi Szentév témakörén belül megélhető, sajátélményű foglalkozásokkal ajándékozta meg a jelenlévőket.
Ferenc pápa Spes non confundit kezdetű bullájának képeit felhasználva a képzők a Jézus Krisztussal történő élő és személyes találkozás fontosságát hangsúlyozták a hitoktatási folyamatban.
Az alkotó, cselekedtető Kett-foglalkozások egyszerre célozták mondanivalójukkal a résztvevők szívét és értelmét.
Jézus Krisztus az „üdvösség kapuja” számunkra, Akit reményünkként hirdetünk. A hitoktatás feladata, hogy felkeltse a gyermekek szívében a vágyat arra, hogy ezt „Kaput” mindannyian magukéinak érezzék, és természetes igényük legyen a rajta történő áthaladás.
A tudatosítást segíti, ha a gyermekek alkotás közben mélyednek el abban, hogy mit is jelent számukra ez a kapcsolódás Jézus Krisztushoz, mint az "üdvösségünk kapujához:”
„…tudjuk, hogy a szenvedésből türelem fakad, a türelemből kipróbált erény, a kipróbált erényből reménység.” /Róm 5,3-4/
A türelem „rügyeinek” kibontakoztatáshoz hosszú út vezet. Ezen az úton, ahogyan a Szentatya fogalmaz, szükségünk van „erőt adó megállókra”, amelyek „táplálják és erősítik a reményt”.
Köszönjük a képzésvezetőnek, Sipos Editnek és Varró Borbálának, hogy munkájukkal gazdagították hitoktatóink kateketikai eszköztárát!
Bízunk abban, hogy a Szentév különleges kegyelmi lehetőségei a ránk bízottak útján valódi erőt adó megállókat jelentenek majd.
Főegyházmegyei Kateketikai Konzultációs Iroda
HÉ | KE | SZE | CSÜ | PÉ | SZO | VA |
---|---|---|---|---|---|---|
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Események