Szentév a hitoktatásban

20250308_204520

Március elején  a Kett-pedagógiával folytatódott a Főegyházmegye hitoktatásában dolgozó katekéták továbbképzésének sorozata.

A Kett-pedagógia az embert egészében szemlélő, valláspedagógiai alapokon nyugvó kapcsolati pedagógia. Jellegzetessége a foglalkozás alatt kialakuló, főleg természetes anyagokból készülő, mandalaszerű padlókép, ami a résztvevők közös alkotása.

20250308_153326

Az egészhétvégés képzés ezúttal a Jubileumi Szentév témakörén belül megélhető, sajátélményű foglalkozásokkal ajándékozta meg a jelenlévőket.

Ferenc pápa Spes non confundit kezdetű bullájának képeit felhasználva a képzők a Jézus Krisztussal történő élő és személyes találkozás fontosságát hangsúlyozták a hitoktatási folyamatban.

Az alkotó, cselekedtető Kett-foglalkozások egyszerre célozták mondanivalójukkal a résztvevők szívét és értelmét.

20250308_170736

Jézus Krisztus az „üdvösség kapuja” számunkra, Akit reményünkként hirdetünk. A hitoktatás feladata, hogy felkeltse a gyermekek szívében a vágyat arra, hogy ezt „Kaput” mindannyian magukéinak érezzék, és természetes igényük legyen a rajta történő áthaladás.

A tudatosítást segíti, ha a gyermekek alkotás közben mélyednek el abban, hogy mit is jelent számukra ez a kapcsolódás Jézus Krisztushoz, mint az "üdvösségünk kapujához:”

20250308_094413

„…tudjuk, hogy a szenvedésből türelem fakad, a türelemből kipróbált erény, a kipróbált erényből reménység.” /Róm 5,3-4/

A türelem „rügyeinek” kibontakoztatáshoz hosszú út vezet. Ezen az úton, ahogyan a Szentatya  fogalmaz, szükségünk van „erőt adó megállókra”, amelyek „táplálják és erősítik a reményt”.

Köszönjük a képzésvezetőnek, Sipos Editnek és Varró Borbálának, hogy munkájukkal gazdagították hitoktatóink kateketikai eszköztárát!

Bízunk abban, hogy a Szentév különleges kegyelmi lehetőségei a ránk bízottak útján valódi erőt adó megállókat jelentenek majd.

 

Főegyházmegyei Kateketikai Konzultációs Iroda