Az Egri Főegyházmegye munkatársainak tanulmányútja

Nemzeti ünnepünk alkalmából, 2019. október 22-én és 23-án, a Debrecen-Nyíregyházi Egyházmegyébe látogattak az Egri Főegyházmegye központi intézményeinek munkatársai. Ternyák Csaba érsek atya vezetésével október 22-én, reggel indult az autóbuszos tanulmányút, amely Debrecent, Nyírbátort, Máriapócsot, Nyíregyházát és Hajdúdorogot érintette. Az utazás résztvevői maradandó lelki és szellemi élményekkel gazdagodtak a szentmisék, zsolozsmák, énekek, előadások közösen átélt élményeivel. Debrecenben Palánki Ferenc püspök atya, a Debrecen-Nyíregyházi Egyházmegye főpásztora fogadta csoportunkat, akivel megtekintettük a Szent Anna-székesegyházat. Ezután a Déri Múzeumban elmélkedtünk Munkácsy Mihály nagyszerű Krisztus-trilógiája előtt, majd megnéztük a Református Nagytemplomot.

Ebéd után Nyírbátorba indultunk, ahol a gótikus stílusú Minorita-templomban szentmisén vettünk részt.

A nyírbátori szentmise után a Máriapócsi Nemzeti Kegyhelyre utaztunk, ahol a közelmúltban átadott Zarándokházban vacsoráztunk.

Másnap, nemzeti ünnepünkön, Kapisztrán Szent János emléknapján a kegytemplomban, a Máriapócsi Könnyező Szűzanya csodatévő ikonja előtt szentmisén vettünk részt. A Pócsi Szűzanya közelsége mindnyájunkat megérintett.

A szentmise után Nyíregyházára utaztunk, ahol a Samassa József bíboros, egri érsek által 1904-ben felépíttetett Magyarok Nagyasszonya-társszékesegyházat tekintettük meg.

Ezután Szocska Ábel püspök atyával, a görögkatolikus Nyíregyházi Egyházmegye székesegyházában imádkoztunk, majd látogatást tettünk a Püspöki Hivatalban.

Utunkat Hajdúdorogon zártuk, ahol a Hajdúdorogi Főegyházmegye székesegyházát, a magyar görögkatolikusok főtemplomát tekintettük meg Dalanics Zoltán parókus atya avatott vezetésével.

Az esti órákban érkeztünk haza Egerbe. Utunk mottójául Szent Ágoston egyházatya alábbi mondatát választottuk: „A világ egy könyv, és aki nem utazik, az csak egyetlen lapját olvassa el.” Jó volt együtt utazni, zarándokolni, tanulni és feltöltődni, kapcsolatainkat építeni és megújítani.

Máriapócsi Könnyező Szűzanya könyörögj érettünk!