Káplántalálkozó a Szeged-Csanádi Egyházmegyében

A hagyományokhoz híven, ebben az esztendőben is megszervezték az Egri Főegyházmegyében szolgáló segédlelkészek találkozóját és három napos látogató körútját. Augusztus 10-én, délelőtt, a hevesi plébánia várta a különböző plébániákról érkező atyákat, hogy onnan, két kisbusszal közösen indulhassunk útnak. Késő délután érkeztünk Szegedre, ahol Dr. Kiss-Rigó László püspök atya és Dr. Kovács József általános helynök úr fogadott bennünket. Zarándoklatunk alatt a szállást a szeminárium biztosította számunkra, ahol otthon érezhettük magunkat. Püspök atya és munkatársai vezetésével, megtekintettük a ferences templomot, és annak értékeit, érdekességeit, majd bejártuk a Szent Gellért fórumot, annak különböző részeit. A keddi napot közös főpásztori szentmisével kezdtük, amelynek főcelebránsa Dr. Ternyák Csaba egri érsek volt. Felhívta figyelmünket azokra a veszélyekre, amelyek eltávolíthatnak az alázat és engedelmes szolgálat útjáról. Kiemelte, hogy a kivagyiság vagy uralkodás helyet, járjunk az alázatos szentek nyomában, akik életüket egészen Istennek szentelve, egész életükben az Ő akaratát teljesítették. Délelőtt Ópusztaszer hírességét, a Nemzeti Történeti Emlékparkot kerestük fel, azon belül is a  Feszty-körképet és a skanzent. Szakmailag magasan képzett és vendégszerető kísérőink Kertész Péter ügyvezető valamint Turda Gábor történész voltak. A múzeumlátogatást ebéd követte, amelyet Antal Imre plébánossal együtt fogyasztottunk el, aki bemutatta épülő templomát, amely egy közösségi álom révén valósult meg az egyházmegye támogatásával. Utolsó napunkat a zsolozsma elimádkozásával kezdtük, majd a reggelit követően, dr. Serfőző Levente atya vezetésével Gyulára indultunk. A vár megtekintése után, a gyulai templomban szentmisét imádkoztunk Apor Vilmos közbenjárását kérve. A templom és egyházközség történetét, valamint Apor Vilmossal való kapcsolatát Kovács Péter helynök-plébános úr ismertette, aki ünnepi ebéddel is megajándékozott bennünket.

A közös imádságok, beszélgetések, utazások, lehetőséget biztosítottak számunkra, hogy egymást jobban megismerjük, és megosszuk egymással örömeinket és tapasztalatainkat. Köszönjük Püspök atyának és munkatársainak a zarándoklatunk megszervezését! Gazdagodtunk, hiszen mindenhol tanulhat az ember, főleg ott, ahol szeretettel fogadják és a vendéglátáson túl, valamilyen távlati célokat is megvalósítani szándékoznak. A Szeged-Csanádi Egyházmegyében is ezt élhettük át. Ha Isten országát tűzzük ki célul, az úton mindnyájan testvérek lehetünk és elismerhetjük, van mit tanulnunk a Mestertől.