EFOP-3.3.5-19-2020-00025

NAPKÖZIOTTHONOS ÉS BENTLAKÁSOS TÁBOROZTATÁS MEGVALÓSÍTÁSA AZ EGRI FŐEGYHÁZMEGYE OKTATÁSI INTÉZMÉNYEIBEN

 

Kedvezményezett: Egri Főegyházmegye

Projekt címe: Csodaszarvas Iskolai Közösségi Program megvalósítása az Egri Főegyházmegye intézményeiben

Támogatás összege: 80,98 millió forint

Támogatás intenzitása: 100%

A projekt fizikai zárása: 2021.08.31.

Projekt azonosító száma: EFOP-3.3.5-19-2020-00025

 

Projekt bemutatása:

 

Számos család számára komoly nehézséget okoz gyermekeik elhelyezése és felügyelete a tanítási szünetekben (a tanév alatti szünetek száma összesen 15 hét), illetve számukra nem megoldott az aktív, fejlődést biztosító szabadidő eltöltése és a készségfejlesztő tevékenységek végzése. A köznevelési rendszer jelenleg nem tud megfelelő megoldási lehetőséget kínálni a tanítási szünetekben a tanulók szabadidő eltöltésére.

A most induló újabb pályázat célja a konstruktív és értékközpontú nevelés, az egész életen át tartó tanulás iskolai megalapozása, az alapkészségek és kulcskompetenciák fejlesztése, a köznevelés hátránykompenzációs szerepének erősítése és az Európai Unió ifjúságpolitikai, fejlesztési területével összhangban az iskolai lemorzsolódás csökkentése. Cél a köznevelés minőségi fejlesztése nem-formális és informális tanulási módszerek kísérleti megvalósításán keresztül, hangsúlyt fektetve az élményalapú tanulás módszertani megalapozására, a tanulás közösségi élménnyé formálására.

A projekt célja az Egri Főegyházmegye 19 oktatási intézményéből több mint 1500 1-8. évfolyamos diák számára olyan tematikus napközi és tematikus bentlakásos programok megvalósítása, amelyek a Nemzeti alaptantervben megfogalmazott célokhoz, feladatokhoz igazodnak, középpontjában a tanulók tudásának, készségeinek és képességeinek fejlesztése, kibontakoztatása, a személyiség fejlődéséhez szükséges megfelelő feltételek biztosítása áll, figyelembe véve, hogy a nevelés és az oktatás színtere nemcsak az iskola lehet. A foglalkozások keretében lehetőség nyílik olyan tanulási módokra és szervezési megoldásokra, amelyek előmozdítják a tanulás belső motivációinak, önszabályozó mechanizmusainak fejlesztését, az osztályközösségek megerősödését. A kísérleti program célja, hogy egy újfajta, nem formális és informális program tartalmi és koncepcionális kereteit tesztelje a korosztályos és speciális célcsoportok igényei szerint is reprezentatív mintacsoporton Magyarország kevésbé fejlett régióban található tanulóinak bevonásával.

A projekt finanszírozása az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap Társfinanszírozásával, az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program keretén belül valósul meg.